JOICO Global Destination Education 2018 – największe fryzjerskie szkolenie JOICO na Dominikanie
Punta Cana to najdalej na wschód wysunięty przylądek Dominikany w prowincji La Altagracia na Wybrzeżu Kokosowym. To właśnie w tym rajskim zakątku świata odbyło się pierwsze takie wydarzenie fryzjerskie JOICO. Ten spektakularny, tygodniowy event łączący ekskluzywne szkolenie z letnim relaksem i networkingiem zgromadził ponad 1000 fryzjerów z całego świata i kilkunastu edukatorów marki.
Na JOICO Global Destination Education pojawili się fani marki m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Belgii, Australii, Norwegii, Szwecji, Brazylii, Kostaryki, Niemiec, Holandii, Malty, Nowej Zelandii, Panamy, Irlandii, Meksyku, Francji, Japonii, Hong Kongu, Republiki Południowej Afryki oraz Polski. Tygodniowe szkolenie zgromadziło także wielu dystrybutorów i osób związanych z marketingiem marki JOICO.
Droga do sławy przez kreatywność, media i ciągłe szkolenie
Wydarzenie otworzyła pełnym kolorów i znakomitej muzyki show ikona branży fryzjerskiej i niekwestionowany autorytet – Vivienne Mackinder, która wróciła na scenę w kolejne dni, m.in. z programem Unlock Your Creativity, który dotyczył nietuzinkowego podejścia do klientów salonu.
Vivienne poruszyła niezwykle istotny temat budowania spójnego wizerunku klienta, adekwatnego do jego roli społecznej oraz komunikacji, jaką reprezentuje. Podkreśliła wartość koloryzacji i formy, ale i stylizacji, która powinna być elementem spajającym całą pracę i łączącym wszystkie jej części. Mackinder dała też wiele cennych wskazówek jak ukierunkować myślenie na sukces zawodowy i jak uwolnić swoją kreatywność w codziennej pracy – opowiada uczestniczka warsztatów z Polski, Monika Szmatloch, Edukator marki JOICO i właścicielka salonu Haircoccon w Katowicach.
Kolejnym, bardzo praktycznym szkoleniem było spotkanie Social+Celebrity. Panel prowadziła królowa Instagrama – Larisa Love, Ricardo Santiago, Phil Ring, Jenny Strebe, Denis de Souza, Olivia Smalley i Marisa Marino. Wszyscy opowiadali swoje historie sukcesu i dawali praktyczne wskazówki jak zyskać popularność na Istagramie i innych portalach społecznościowych. To było szalenie ciekawe doświadczenie pokazujące ile pracy trzeba włożyć w tę część codziennej pracy i jak zagospodarować czas na profesjonalne podejście do klientów salonu. Prelegenci potwierdzali zgodnie, że każde 6,5h dziennie poświęcone na pracę nad kanałami Social Media i organizowane dwa razy w tygodniu sesje dedykowane mediom społecznościowym to droga do sukcesu. Pokazywali jak wykorzystać potencjał wysokich zasięgów oraz uświadamiali, jakich treści pragną fani i wbrew pozorom nie są to tylko zdjęcia codziennej pracy, ale prawdziwe życie salonu, twarz modelki, porażki i sukcesy – dodaje Monika.
Stylizacja przez koloryzację – jak tworzyć elektryzujące połączenia
Ekscytujące warsztaty z koloryzacji poprowadzili znakomici edukatorzy z europejskiego zespołu, pochodzący z Wielkiej Brytanii David Murray i Ryan Nicoletti-Dowd wraz z Benem Mollinem zaprezentowali możliwości precyzyjnej, kreatywnej koloryzacji JOICO Vero K-PAK Color stworzonej dla prawdziwych artystów.
Szkolenie dotyczące Lumishine, jedynej takiej farby z wbudowanym kompleksem ArgiPlex, poprowadził stylista gwiazd Hollywood Denis de Souza, Melissa Duguay z Kanady i Zoe Carpenter, którzy udowodnili, że ta banalnie łatwa koloryzacja pozwala na uzyskanie zachwycających, oryginalnych efektów za każdym razem.
Temat koloryzacji semipermanentnej JOICO Intensity przepracowali na scenie Phil Ring Larisa Love, Ricardo Santiago i Richard Mannah prezentując liczne techniki oraz otwierając wyobraźnię uczestników na nowe kolory oraz nieoczywiste połączenia.
Amber O’Hara i Jenny Strebe z kolei pochyliły się na najmodniejszym tematem ostatnich lat – koloryzacją balayage. Obie edukatorki zaprezentowały swoje know-how będące kompletną drogą przeprowadzającą klientkę salonu przez ten typ usługi. Max Maisano dopełnił całości pokazem 'faux balayage’ czyli oszukanego balayage. Uczestnicy wyszli z seminarium z potężną wiedzą na temat koloryzacji balayage tak, że po powrocie do swoich salonów mogą bez zastanowienia wdrażać zasady przedstawione krok po kroku przez edukatorów. To szkolenie zapewniło gruntowną wiedzę i dało pełen obraz trendów oraz ich prawidłowego wykorzystania w codziennej pracy.
Motywacja, zaangażowanie i odwaga miarą sukcesu
A Cut Above to panel, który prowadził charyzmatyczny Richard Mannah o tym, jak stać się sławnym dzięki bratu będącym światowej klasy fotografem. Mannah uświadamiał dlaczego warto codziennie wychodzić ze strefy komfortu i mierzyć się z trudnościami oraz przekraczać swoje granice, a także zachęcał by nie stać w miejscu. Richard podsumował swój panel mówiąc, że prawdziwy sukces nie jest wtedy, kiedy spełniasz się jedynie w życiu zawodowym – wspomina Monika Szmatloch. Warto pokonywać trudności, by stawać się lepszym, nie tylko w swoim zawodzie, ale też jako człowiek – dodaje.
Mannah podczas swojego seminarium uświadamiał też potęgę marketingu i siły jaką ma w kreowaniu trendów. Przytoczył przykład, jak z wątpliwej fryzury czeskiego piłkarza stworzyć ‘hit na salonach’ wymawiając angielskie słowo mullet z francuskim akcentem [fr. moule], dodającym szyku i elegancji oraz renomy, ponieważ nie od dziś wiadomym jest, że to właśnie Francja jest kolebką najlepszego stylu.
Tygodniowy event zakończyła prezentacja najnowszej kolekcji Salon I-Deas przygotowanej według znanego już w Europie konceptu opartego na najnowszych trendach przenikających się z łatwością pracy i uniwersalnością formuły. Salon I-Deas to trzy koncepcje fryzur tak plastycznych i wielowymiarowych, że znajdą miejsce w każdym salonie fryzjerskim oraz zyskają rzesze fanów zarówno wśród fryzjerów, jak i klientów. Te niezwykle użytkowe strzyżenia, kreatywne koloryzacje i kobiece stylizacje podszyte są głębszym przesłaniem i nieoczywistymi inspiracjami, tak jak w poprzednich kolekcjach – wyjaśnia Monika. Już nie mogę się doczekać, żeby uczestniczyć w warsztatach Salon I-Deas bo ta kolekcja daje mi pewność pracy i niesamowite zaplecze możliwości – dodaje.
Podsumowując, tygodniowe doświadczenie JOICO Global Destination Education to maraton pełen wyzwań, obfitujących w wiedzę i nowe spojrzenie na swoją pracę warsztatów oraz czasu, który można poświęcić tylko sobie. To wydarzenie bezcenne w kontekście rozwoju osobistego i zawodowego. Uczestnicząc w takim wydarzeniu każdy, bez wyjątku, znajdzie coś dla siebie oraz doświadczy przygody, którą zapamięta na całe życie, a zgromadzone pomysły, inspiracje i dobra energia pozwolą mu wrócić do codzienności z mocą i pasją oraz świeżym spojrzeniem na swoją pracę – podsumowuje Monika.
Komentarze:
JOICO Global Destination Education 2018 – największe fryzjerskie szkolenie JOICO na Dominikanie