Jak efektywnie wykorzystać czas, w którym salon jest nieczynny?
Nie chcesz bezczynnie czekać na powrót do dawnej rzeczywistości? Świetnie! Mamy dla Ciebie garść porad, które być może spodobają Ci się i sprawdzą się w Twoim salonie fryzjerskim. Oto kilka pomysłów, które być może wykorzystasz właśnie teraz, kiedy czasu na zadbanie o wizerunek swojego królestwa jest trochę więcej.
Zadbaj o nadanie salonowi nowego wizerunku
1. Przygotuj proste elementy wystroju – kwiaty, suszone liście, trawy w wazonach np. odmiana pampas – modne i efektowne! Podkreślisz swój dobry gust i znajomość trendów. Trawy są bardzo wytrzymałe, postoją kilka miesięcy w wazonie lub donicy bez wody. Jeśli nie masz akurat idealnego naczynia wykorzystaj dowolne i otocz je szarym papierem lub jutowym workiem i przewiąż szarym sznurkiem.
2. Przygotuj słoje z roślinami, tzn. las w słoiku. Wybierz się do ogrodu, do lasu, wybierz takie rośliny, które chcesz mieć blisko siebie i posadź je w wielkich słojach lub wazonach. Ustaw w salonie w widocznych miejscach.
3. Przejrzyj zdjęcia swoich prac – wybierz najlepsze i przygotuj z nich większe plakaty, np. czarno-białe i powieś na ścianach. Wystarczy prosta rama z passe-partout – będzie elegancko, a Ty przemycisz cząstkę swojego talentu. Jeśli potrzebujesz pomocy w obróbce graficznej zdjęć, skorzystaj z darmowego narzędzia Canva. Jest bardzo intuicyjne, łatwe w nawigacji.
4. Wstaw roll-up lub banery marek, z którymi współpracujesz. To podkreśli Twój związek z profesjonalnymi markami. Zgłoś się do swojego opiekuna marki, na pewno będzie miał coś do zaproponowania.
Zadbaj o ekspozycję produktów do pielęgnacji włosów
1. Zadbaj o wyeksponowanie produktów do pielęgnacji – Twoi klienci na pewno będą ich potrzebować. Zaplanuj ekspozycje dla danych linii, np. przy nawilżającej możesz wykorzystać świeże liście, kwiaty, owoce. Umieść je w skrzynkach wypełnionych mchem, koszach ze źdźbłami świeżej trawy. Obok możesz postawić dzbanek ze świeżą wodą i orzeźwiającymi owocami.
Uwolnij swoją kreatywność i poszukaj sposobów na zaprezentowanie produktów w nietypowy sposób, a na pewno zwrócisz uwagę swoich klientów na te kosmetyki oraz ich działanie. Promuj każdą linię przez kolejny miesiąc – to pomoże Ci w panowaniu nad harmonogramem.
2. Przygotuj serię postów z opisami produktów, które masz w swojej ofercie i zaplanuj ich publikację w swoich mediach społecznościowych. Możesz je zdobyć u Opiekunów marek lub znaleźć na stronach marek.
Takie gotowe opisy i zdjęcia to nieoceniona pomoc w momencie, gdy nie masz czasu na ich tworzenie. Sięgasz po gotowce i już! Możesz skorzystać też z opcji planowania publikacji postów – zaplanuj na konkretny dzień i godzinę. Post opublikuje się sam, podczas gdy Ty będziesz zajmować się czymś innym. Sprytnie!
Zadbaj o akcje angażujące klientów
1. Już teraz stwórz internetowe gift vouchery i sprzedawaj je on-line. Wejdź na stronę www.helpyoursalon.com/ i stwórz bon na wybraną przez siebie kwotę. Dzięki tej stronie nie musisz mieć sklepu. Jak zrobić to krok po kroku?
1 – Zarejestruj się na stronie www.helpyoursalon.com/
2 – Zarejestruj się w systemie Paypal
3 – Wygeneruj swój osobisty link do sprzedaży vouchera
4 – Udostępnij swój ten link dla swoich klientów
2. Zorganizuj konkurs dla klientów w swoich mediach społecznościowych – dzięki temu będziesz z nimi w stałym kontakcie. Nagrodą może być rabat na pierwsze strzyżenie lub bon zniżkowy na zakup kosmetyków. Kiedy wrócą po tym wymagającym czasie, będziesz mieć dla nich miły upominek. Takie łagodne wejście na stare tory na pewno poprawi wszystkim nastrój.
Zadbaj o plan działania w mediach społecznościowych
1. Już teraz zaplanuj unikalne, tematyczne cykle postów – to pomoże Ci panować nad tym, co publikujesz. Zdjęcia fryzur robi każdy, spójrz szerzej na branże fryzjerską. Przejrzyj prasę modową, pooglądaj zdjęcia w z wybiegów, zdjęcia modelek. Pobaw się w jurora i wystaw opinię na temat wybranej fryzury, zaproś do komentowania klientów oraz innych fryzjerów. To zaprezentuje Cię jako osobę otwartą i kreatywną.
Wyznacz tematy na kolejne dni tygodnia. W poniedziałki publikuj np. posty produktowe, we wtorki komentarze fryzur gwiazd, w środy ciekawe artykuły, w czwartki fryzury z salonu, a piątki przeznacz na luźne wpisy angażujące. Oczywiście, taki plan zrób w zgodzie ze swoimi preferencjami, odszukaj swoje pomysły na prowadzenie kanału social media.
2. Przygotuj otoczenie graficzne swoich stron – Facebook i Instagram. Skorzystaj z narzędzia Canva – bezpłatnego i bardzo intuicyjnego. Możesz w nim projektować z łatwością grafiki w tle i zdjęcia profilowe. Dzięki temu wizerunek salonu będzie profesjonalny i elegancki. Spróbuj!
3. Zaplanuj reklamę swojego salonu. Dziś to nie tylko ładny szyld. Nawet jeżeli świadczysz usługi na żywo, rozgłos warto zyskać najpierw w sieci. Jak to zrobić?Poznaj 4 wskazówki ekspertów i dowiedz się, jak zatroszczyć się o reklamę swojego salonu.
4. Zaprojektuj stronę Facebook swojego salonu zgodnie z zaleceniami specjalistów z tego zakresu. Od czego zacząć? Od rozwoju profilu w mediach społecznościowych. Niebywałą rolę w dzisiejszych czasach odgrywa Facebook. To przede wszystkim pierwsze źródło informacji, które codziennie przeglądają miliony zarejestrowanych użytkowników. To przede wszystkim w tym medium społecznościowym powinna się znaleźć Twoja profesjonalna wizytówka salonu fryzjerskiego. I nie chodzi o reklamę, a dobrze prowadzony profil firmowy. Dlaczego warto? Przeczytaj 13 rad tutaj.
Komentarze:
Jak efektywnie wykorzystać czas, w którym salon jest nieczynny?