Jak przyciągnąć klientów do salonu fryzjerskiego w czasie przestoju? Zaplanuj działania już dziś!
W dobie Internetu promocja salonu fryzjerskiego wygląda zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Teraz liczy się dobrze wypozycjonowana i atrakcyjna strona internetowa, profil na Instagramie z atrakcyjnymi zdjęciami fryzur, system poleceń i inne akcje marketingowe, które pomogą Ci przyciągnąć klientów. To pomocne zwłaszcza, gdy dopiero rozpoczynasz działalność lub kiedy masz do czynienia z przestojem. Poznaj 4 wskazówki ekspertów i dowiedz się, jak zatroszczyć się o reklamę swojego salonu.
- Jak przyciągnąć klientów do salonu fryzjerskiego?
- 1. Promocje fryzjerskie, system poleceń i vouchery
- 2. Postaw na customer experience i wystrój wnętrz
- 3. Potęga Internetu − doskonała strona internetowa
- 4. Społecznościowa reklama! Fryzjer na Instagramie i zdjęcie warte 1000 słów
- Salon fryzjerski: reklama to zabawa!
Jak przyciągnąć klientów do salonu fryzjerskiego?
Marketing to siła napędowa każdego biznesu. Branża beauty nie jest więc wyjątkiem. Czy wiesz, że prawie 95% Polek korzysta z profesjonalnych usług fryzjerskich? Twoja grupa docelowa jest więc bardzo szeroka. Wybierz swoją niszę, poznaj ją bliżej i to do niej dostosuj narrację swojej reklamy.
Dziś reklama salonu fryzjerskiego to nie tylko ładny szyld. Nawet jeżeli świadczysz usługi na żywo, rozgłos warto zyskać najpierw w sieci. Jak to zrobić?
1. Promocje fryzjerskie, system poleceń i vouchery
Siła promocji – zdobywaj nowych klientów
Jak przyciągnąć klientów do salonu fryzjerskiego? Promocją. Ta akcja może zadziałać zwłaszcza na nowych potencjalnych klientów, którzy nie znają jeszcze umiejętności Twoich stylistów. Zastanów się więc, na jaką gratyfikację może pozwolić sobie Twój biznes.
Zacznij od przejrzenia opcji programu lojalnościowego. Tym sposobem zwiększysz prawdopodobieństwo, że klient wróci do salonu w najbliższym czasie.
Taki program może obejmować gromadzenie punktów na założonym indywidualnym koncie (konto zakłada się na adres e-mail oraz imię i nazwisko danej osoby, które pojawi się w Twoim systemie do obsługi klientów). Punkty takie będzie można wymienić na usługę lub produkt. Innym sposobem na skonstruowanie programu lojalnościowego jest kumulowanie wizyt, np. co 5 wizytę, strzyżenie gratis.
System poleceń – buduj sieć klientów
Dobrą metodą na przyciągnięcie nowych klientów do Twojego salonu fryzjerskiego jest system poleceń. Zachęć swoich obecnych klientów do polecenia Twoich usług znajomym. W zamian za to, możesz nagrodzić ich zniżką na kolejną usługę. Co więcej, nowy klient, któremu została udzielona rekomendacja, także może otrzymać zniżkę na koloryzację, stylizację, zabieg pielęgnacyjny czy strzyżenie.
Vouchery – pomysł na trudne czasy
A jak utrzymać biznes w martwym okresie? Niestety, w obecnej sytuacji branża beauty, jak większość biznesów cierpi. Coraz więcej fryzjerów decyduje się więc na oferowanie promocyjnych voucherów, które będzie można wykorzystać w późniejszym terminie. To sposób na utrzymanie płynności finansowej.
Przykładem takiego podarunku może być np. Voucher na Zabieg Rekonstrukcji Włosów JOICO K-PAK. Dlaczego to dobry pomysł? Rekonstrukcja włosów JOICO K-PAK to niezwykle luksusowy zabieg, który sprawdzi się w przypadku niemal każdego rodzaju włosów. W szczególności włosów po koloryzacji czy wyniszczającej stylizacji włosów. W tym artykule przeczytasz więcej na temat tego zabiegu, a wszystkie produkty z serii JOICO K-PAK – w tym również zestaw podtrzymujący efekty zabiegu rekonstrukcji – znajdziesz w sklepie Miasto Włosów!
Do promocji salonu możesz też wykorzystać profesjonalne kosmetyki do włosów. Do wykonanej usługi dołącz próbkę specjalistycznych kosmetyków, które będą kontynuacją pielęgnacji włosów. Nie zapomnij wspomnieć, że pełnowartościowe produkty kupić możesz tylko w certyfikowanych salonach, m.in. Twoim. Efekt? Po zastosowaniu produktu w domu, klient z bardzo dużym prawdopodobieństwem wróci po wypróbowany produkt.
2. Postaw na customer experience i wystrój wnętrz
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Powell i JBS Goldwell 75% Polek regularnie odwiedza swojego zaufanego fryzjera. Niezwykle ważne jest więc nawiązanie dobrej i pozytywnej relacji z klientem. Już od pierwszego kontaktu z klientką skupiaj się na jej potrzebach i pragnieniach. Uważnie jej wysłuchaj, zaproponuj swoje rozwiązanie w prostych i klarownych słowach, które będą odnosić się do jej emocji i samopoczucia.
Z badań Powell i JBS Goldwell wynika również, że kobiety lubią kupować profesjonalne kosmetyki w salonach fryzjerskich, jeżeli zostały one zastosowane podczas zabiegu w salonie. Szczególnie, jeżeli podczas pielęgnacji stylista rzetelnie opowiada o ich działaniu.
Co jeszcze ważne jest podczas wizyty w salonie fryzjerskim? Korzystanie z usług beauty jest traktowana przez klientki jako forma relaksu. Jak wynika z badań Versum z 2017 roku, klientki chętniej umawiają się na wizyty w salonie w piątki, po pracy, aby odprężyć się po ciężkim tygodniu i ładnie wyglądać na weekend. Zadbaj więc o odprężającą atmosferę: uspokajającą muzykę w tle, podanie wyśmienitej kawy w eleganckiej zastawie czy zaproponowanie ciekawego czasopisma.
Bardzo istotnym elementem customer experience w salonach fryzjerskich jest wystrój wnętrza. To on jest główną wizytówką salonu. Nowoczesny, zadbany i intrygujący design może przyciągnąć nawet klientów z ulicy, niczym reklama na okno salonu fryzjerskiego. Pamiętaj, że pracujesz w branży beauty. Dlatego ważne jest odwoływanie się do estetycznych zmysłów klienta na każdym etapie. Zadbaj nie tylko o wygląd salonu, ale i swoich pracowników. Najlepszą wizytówką Twojego salonu są wypielęgnowane włosy Twoich fryzjerów.
3. Potęga Internetu − doskonała strona internetowa
Siła Internetu jest nie do przecenienia. Poszukiwanie salonu fryzjerskiego klienci rozpoczynają od… wyszukiwarki Google. Upewnij się, że Twój salon posiada wizytówkę Google z geolokalizacją. Zadbaj też o to, aby Twoja strona internetowa wyświetlała się w wynikach wyszukiwania na najwyższych pozycjach.
Możesz zrobić to korzystając z profesjonalnej pomocy ekspertów od SEO (specjaliści dokładają starań, aby Twoja strona pokazywała się jak najwyżej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania). Inną metodą jest zainwestowanie reklamę płatną AdWords (mówiąc prościej, korzystasz z płatnych narzędzi, które wyświetlają Twoją stronę na pierwszej lub drugiej pozycji w wynikach wyszukiwania).
Twoja wizytówka w sieci
Kolejną ważną kwestią Twojej obecności w Internecie jest przygotowanie profesjonalnie wyglądającej strony internetowej. Powinna być ona wizytówką Twojego salonu. Zadbaj o swój branding i stwórz witrynę, która będzie przypominać wnętrze Twojego salonu: ekskluzywne i zachęcające do odwiedzenia.
Zwróć uwagę, że Twoi klienci coraz częściej korzystają z Internetu w smartfonach. Twoja strona powinna być więc responsywna (przystosowana do wyświetlania się na telefonie). Na bieżąco aktualizuj swoją stronę internetową, dziel się efektami swojej pracy i wiedzą. Dobrym pomysłem jest prowadzenie bloga z poradami – w ten zbudujesz swój wizerunek jako eksperta.
Umawianie wizyt nie tylko offline
Jak wynika z raportu Versum, w 2017 roku 10,81% klientów salonów fryzjerskich skorzystało z możliwości umówienia wizyty przez Internet. Ułatw więc swoim klientom zabukowanie terminu wizyty. Możesz zrobić to, tworząc własny system rezerwacji on-line lub dołączyć do istniejących na rynku grupowych systemów internetowych.
Bądź na bieżąco i dbaj o opinię
Śledź też opinie w sieci, które pojawiają się na temat Twojego salonu, pracowników i wykonywanych usług. Według internetowego magazynu HJ nawet 90% klientów przed skorzystaniem z usługi fryzjerskiej zapozna się z opiniami na temat Twojego salonu w sieci. Kontroluj więc narrację na swój temat. Na bieżąco gaś pożary wywołane przez niezadowolone klientki i oferuj korzystne dla klienta rozwiązania. Co więcej, zachęcaj swoje zadowolone klientki do podzielenia się ich pozytywną opinią w mediach społecznościowych. Tu wykorzystać możesz opcję zniżki za polecenie znajomym.
4. Społecznościowa reklama! Fryzjer na Instagramie i zdjęcie warte 1000 słów
Naturalną kontynuacją strony internetowej są media społecznościowe. Stwórz konto na Instagramie, Pintereście czy Facebooku. Wyznacz także w swojej załodze osobę odpowiedzialną za regularne udostępniania contentu w mediach społecznościowych.
Nie ma lepszej formy reklamy dla salonu fryzjerskiego niż profesjonalnie zdjęcie świeżo wykonanej fryzury. Zachęcaj swoje klientki (i klientów!) do bycia ambasadorem Twojego salonu.
Doskonałym przykładem wykorzystania mediów społecznościowych (w tym przypadku Instagrama) przez salon fryzjerski są działania zdobywczyni nagrody w kategorii Marketing w plebiscycie British Hairdressing Business Awards 2017, Sophii Hilton z salonu Not Another Salon.
Jej sekretem w tworzeniu jakościowych zdjęć fryzur jest wyróżniające się tło, perfekcyjne modelowanie fryzur, fotografowanie włosów przed nałożeniem produktów stylizujących i… profesjonalne, okrągłe lampy do dobrego doświetlenia kadru.
Pamiętaj, że media społecznościowe to swojego rodzaju katalogi fryzur. Wykorzystaj to mądrze. Ze stolika kawowego, który znajduje się poczekalni Twojego salonu uprzątnij przestarzałe czasopisma. Stwórz własny lookbook, wydrukuj go w formie profesjonalnego katalogu (niech książka ta wygląda jak włoskie wydanie Vouge’a). W ten sposób Twoje klientki będą inspirować się fryzurami wykonanymi przez Twoich stylistów. Oznacza to łatwiejszy sposób odtworzenia fryzury z katalogu (zastosowania znanych Wam technik)… czy widzisz, do czego zmierzamy? Fryzura jak z katalogu = zadowolona klientka.
Salon fryzjerski: reklama to zabawa!
Reklama salonu fryzjerskiego to wiele elementów, które powinny ze sobą współgrać. Jako artysta w swoim fachu nie musisz jednak wiedzieć, jak przygotować reklamę salonu fryzjerskiego. Zatrudnij sprawnego managera lub wynajmij profesjonalną agencję, która pomoże Ci dograć wszystkie te części. Najważniejsze jest, żeby stale komunikować się ze swoją grupą odbiorców, być świadomym konkurencji, a przede wszystkim… bawić się reklamą. Narracja salonu powinna być spójna, ale i lekka!
Jak więc przyciągnąć klientów do salonu fryzjerskiego?
- Stwórz promocje w salonie – programy lojalnościowe, vouchery czy systemy poleceń.
- Sprzedawaj profesjonalne kosmetyki i nawiąż strategiczne partnerstwo z ich producentem.
- Zadbaj o customer experience podczas wizyty w salonie.
- Stwórz spójny wystrój wnętrz, którego przedłużeniem będzie Twoja strona internetowa i konta w mediach społecznościowych.
- Zachęcaj klientów do zostania ambasadorami marki i prezentuj ich fryzury na swoim Instagramie.
- Stwórz elegancką i responsywną stronę internetową.
- Udostępnij system umawiania wizyt przez Internet.
Komentarze:
Jak przyciągnąć klientów do salonu fryzjerskiego w czasie przestoju? Zaplanuj działania już dziś!