Nazwa salonu fryzjerskiego to klucz do sukcesu! Jak wybrać idealną? Wskazówki i pomysły JOICO

Dobra nazwa salonu fryzjerskiego to jeden z niezwykle istotnych elementów kreowania wizerunku marki. Dlaczego? Bo bardzo często to właśnie z nią w pierwszej kolejności spotyka się klient. Nazwa salonu fryzjerskiego to wizytówka Twojego biznesu. Powinna być jasna i sugestywna, a może tajemnicza i przykuwająca uwagę? Sprawdź, jak wybrać właściwą nazwę dla salonu usług fryzjerskich.

Nazwa dla salonu fryzjerskiego − czym jest naming w marketingu usług?

Nazwa biznesu to w marketingu jeden z kluczowych elementów brandingu. Dlaczego? Bo to właśnie ona przez lata powinna zostać niezmienna. Spójrz na historię najbardziej charakterystycznych marek na świecie, takich jak Apple, Coca-Cola czy McDonald’s. Ich logotypy, hasła reklamowe, opracowanie graficzne, wzornictwo ewoluowało przez lata, jednak nazwa pozostała bez zmian. 

Zanim zaczniesz tworzyć nazwę − podstawowy reaserch

Przy tworzeniu pomysłu kreatywnego nazwy Twojego salonu fryzjerskiego kieruj się ogólną wizją swojego biznesu. Niezwykle ważnym elementem spójnego brandingu jest określenie grupy docelowej. Jeżeli chcesz świadczyć usługi dla dojrzałych kobiet i specjalizować się w tradycyjnych koloryzacjach, pomyśl o bardziej konserwatywnej nazwie.

Z drugiej strony, kiedy Twoją ambicją jest tworzenie futurystycznych fryzur i zawadiacka koloryzacja włosów, postaw na coś bardziej oryginalnego i modernistycznego.

Przed przystąpieniem do burzy mózgów i procesu wymyślania nazwy, zrób dobry reaserch i poznaj nazwy Twojej konkurencji. Dobrym kierunkiem przy budowie marki będzie odejście od powszechnych schematów, powtarzalności i przewidywalności. Postaraj się wyróżnić na tle innych. Ale… warto też czerpać inspiracje i dobre wzory.

Wyjdź poza obszar swojego miasta czy nawet kraju i sprawdź najciekawsze i najbardziej rozpoznawalne brandy fryzjerskie na świcie. Nie kopiuj ich! Ale czerp inspirację, a więc poznaj ich tok myślenia, strategię marketingową i wartości, jakimi się kierują. Wyciągając najciekawsze elementy z poszczególnych marek, możesz dojść do własnych, oryginalnych i unikatowych wniosków.

Czym powinna wyróżniać się dobra nazwa dla biznesu?

Dobra nazwa to ta przewidywalna i oczywista czy może zupełnie oryginalna i unikatowa? Sukcesem jest osiągnięcie złotego środka. Z jednej strony bardzo ważne jest, żeby nazwa przywodziła na myśl salon fryzjerski i kojarzyła się z tego rodzaju usługami. Z drugiej zaś strony istotne, żeby Twój brand był rozpoznawalny i unikatowy. 

Dobra nazwa dla salonu fryzjerskiego powinna być:

  • Prosta w zapisie i wymowie − ważne jest, żeby nazwa była zawsze poprawnie zapisywana i wymawiana. Tylko wtedy klienci nie będą mieli problemu z odszukaniem Twojego salonu.
  • Niezbyt długa − jedno- lub dwusylabowe nazwy znacznie łatwiej wymówić i zapamiętać. Staraj się też, żeby nazwa była jednym słowem. Klienci częściej powiedzą, że byli u „Mańkowskiego” niż w „Salonie Fryzjerskim Atelier Mańkowski”.
  • „Zapamiętywalna” − są nazwy firm, które po prostu zapadają w pamięć. To nie przypadek, a spryt marketerów i ich wyczucie. Jak sprawdzić, czy o brandzie ciężko zapomnieć? Podaj swoim znajomym 5 różnych nazw i następnego dnia każ im je powtórzyć. Ta, która najczęściej będzie wymieniana jako pierwsza, jest Twoim zwycięzcą − to ona utkwiła w głowie grupy testowej najbardziej.
  • Dopasowana do biznesu − staraj się stworzyć nazwę nawiązującą do usług, które świadczysz. Unikaj nazw ogólnikowych, które równie dobrze mogłyby reprezentować markę odzieżową (np. La Mode) czy studio projektowania wnętrz (np. Koncept). Nadając salonowi nazwę „Ombre” nawiążesz do jednego z najpopularniejszych typów koloryzacji.
  • Unikatowa − wyróżnij się na tle innych i nie powielaj schematów. Zamiast szukać popularnych pomysłów na nazwy salonów fryzjerskich w Internecie, przeprowadź z zespołem burzę mózgów. Stwórzcie razem nazwę, która będzie idealnie dopasowana do stylu Twojego salonu i usług, które świadczysz.

Nie zapomnij o Internecie! Domena a nazwa salonu fryzjerskiego

W procesie namingu ważne jest sprawdzenie dostępności domeny z danym słowem oraz profili w mediach społecznościowych. Nie chcesz przecież, żeby klient, wpisując nazwę Twojego salonu w okno wyszukiwarki, trafiał na zupełnie niezwiązaną z Tobą stronę internetową. 

Sprawdzaj dostępność domen z nazwą na bieżąco w procesie kreatywnym. Najlepiej, jeżeli będzie ona posiadała końcówkę .pl, .com.pl .com, .eu lub .org. Unikaj zbyt rozbudowanych domen − zamiast www.twojenazwiskobarbershop.pl, spróbuj wykupić domenę www.twojenazwisko.pl. 

Podobnie sprawa wygląda z mediami społecznościowymi. Tu jednak możesz pokusić się o dopisek w nazwie profilu, np. Twoje nazwisko – Barber Shop będzie nie tylko akceptowalne, ale może Ci pomóc przyciągnąć klientów poszukujących Barber Shopu. 

Jaką nazwę dla salonu fryzjerskiego wybrać?

Nazwa salonu fryzjerskiego po angielsku

W dobie globalizacji coraz więcej biznesów sięga do słownika języka angielskiego w poszukiwaniu idealnej marki. W końcu już sam „salon” jest wyrazem obcym. Nazwy w języku angielskim są modne, przyjemne dla ucha i zapadają w pamięć.

W Polsce wciąż uważa się, że wszystko w języku angielskim brzmi lepiej. Dlaczego? Angielski jest melodyjnym językiem, a jego słowa są dość krótkie. Stąd też świetnie nadaje się do tworzenia chwytliwych haseł reklamowych. 

Pomysłowa i oryginalna nazwa na salon fryzjerski w języku angielskim to na przykład:

  • Chop Shop, 
  • Her, 
  • That’s Cut,
  • Cut, 
  • Fringe, 
  • Undercut, 
  • The Colorist, 
  • Mirror-mirror,
  • Lavish Locks, 
  • Curls.

Nazwa salonu fryzjerskiego po francusku

Język francuski od zawsze kojarzony był z elegancją, szykiem i luksusem. Zaczerpnięcie nazwy z francuszczyzny jest więc dobrym tropem, jeżeli chcesz stworzyć brand kojarzony z tymi wartościami. Kryje się tu jednak pewien podstęp. Zapis a wymowa słów w języku francuskim to dla Polaków często dwa różne światy.

I tak zakład fryzjerski o nazwie „Papillon” (czyt. papiˈjɔ̃), w poczcie pantoflowej może stać się „papilonem” lub „papijonem”. Będzie więc ona niejednoznaczna i przez to trudna do zidentyfikowania

Popularne nazwy salonów fryzjerskich w języku francuskim to:

  • Atelier, 
  • La Tresse (warkocz), 
  • Cheveux de Beaute (piękno włosów), 
  • Mon Petit Hair (moje małe włosy – odpowiednie dla salonu fryzjerskiego dla dzieci),
  • Très Beau Salon (bardzo piękny salon),
  • E’lan (wytworność, elegancja).

A może polska nazwa salonu fryzjerskiego?

„Cudze chwalicie, swego nie znacie” − brzmi słynny cytat Stanisława Jachowicza. Powrót do korzeni i podkreślanie polskiej kultury jest w modzie. Język polski jest piękny i daje wiele możliwości do stworzenia wyjątkowej nazwy. Szczególnie, jeżeli Twoją grupą docelową są osoby posługujące się tym językiem. Nie bój więc tworzyć nazw w mowie rodzimej, np. „Miasto włosów”, „Kraina Stylu” lub „Szalone nożyczki”. 

Polscy fryzjerzy bardzo często decydują się także na nazwy z wykorzystaniem swoich nazwisk. Czy to dobry pomysł? Oczywiście, że tak! W końcu Twój salon to usługi, które świadczy stylista − człowiek. Niech więc Twój biznes pracuje na Twoje nazwisko, które przy odrobinie pracy będzie synonimem dobrego fryzjerstwa

Pomysł na nazwę dla salonu fryzjerskiego − zadanie kreatywne dla Twojego zespołu!

Zaproś swój zespół do kreatywnej gry i przeprowadź prawdziwą burzę mózgów. To właśnie w takiej atmosferze powstają najbardziej rozpoznawalne nazwy firm w wielkich agencjach reklamowych. 

Na początek poproś swoich współpracowników, żeby opisali we własnych słowach, jak wyobrażają sobie działalność salonu w ciągu najbliższych 5 lat. Weź pod uwagę:

  • Jak będzie wyglądać wystrój wnętrza?
  • Jakich klientów chcesz przyciągać do salonu?
  • Jakie fryzury chcesz tworzyć?
  • Na jakie produkty będziesz stawiać?

Kolejnym krokiem będzie wzięcie kartki i długopisu. Po dyskusji na temat przyszłości salonu, poproś swoich pracowników, aby spisali wszystkie przymiotniki i rzeczowniki, jakie będą kojarzyły się z roztoczoną właśnie wizją prowadzenia biznesu. 

To zadanie właśnie może stać się podstawą do stworzenia kreatywnej mapy myśli, która doprowadzi Cię do tej jednej, jedynej i wyjątkowej nazwy Twojego salonu.

Jak wybrać nazwę dla salonu fryzjerskiego? Ta checklista Ci pomoże!

  1. Stwórz listę słów, które określają Twój biznes.
  2. Określ swoją grupę docelową i staraj się dotrzeć nazwą do ich oczekiwań.
  3. Stwórz mapę myśli dotyczącą Twojego salonu fryzjerskiego.
  4. Spisz listę nazw wszystkich salonów fryzjerskich swoim mieście.
  5. Wybierz kilka najlepszych propozycji nazw swojego biznesu i przeprowadź ankietę wśród swoich sąsiadów, ludzi na ulicy i znajomych − niech opinia publiczna pomoże Ci dokonać wyboru.
  6. Rozważ użycie swojego nazwiska w nazwie salonu.
  7. Sprawdź dostępność domeny internetowej i nazw profilu w mediach społecznościowych.

Komentarze:

Nazwa salonu fryzjerskiego to klucz do sukcesu! Jak wybrać idealną? Wskazówki i pomysły JOICO

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *