Szkolenie „Biznes w salonie fryzjerskim” – Ian Davies
10 kwietnia 2016 w Krakowie, w Hotelu Hilton Garden Inn odbyło się rewelacyjne, całodniowe szkolenie dedykowane managerom oraz właścicielom salonów fryzjerskich, które poprowadził Ian Davies – wieloletni edukator i członek teamu kreatywnego Joico Europe z ponad 30letnim doświadczeniem w branży.
Ian gościł już w Polsce po raz drugi (podczas pierwszej wizyty poprowadził fenomenalnie szkolenie z zakresu kolekcji Salon I-Deas II) i po raz kolejny zjednał sobie wiele osób oraz zdobył kolejnych fanów.
Tym razem poprowadził brawurowo szkolenie z zakresu zarządzania salonem fryzjerskim i dostarczył mnóstwo wartościowej wiedzy osobom związanym z branżą fryzjerską.
Ian zaczął od przedstawienia swojej historii oraz swojej osoby. I tą opowieścią zdobył już na samym początku mnóstwo sympatii osób obecnych na sali. Następnie przeszedł do kolejnych zagadnień – zasad komunikacji z klientem, poziomu obsługi, edukacji zespołu. O wszystkim opowiadał bardzo szczegółowo, popierając przykładami z życia swoich salonów.
Ian Davies posiada dwa salony w Cardiff, w Wielkiej Brytanii i zatrudnia ponad 30 osób. Jak sam mówi, tworzy z nimi team, rodzinę i to jest w większości przyczyna jego sukcesu.
Wyrobiłem w moich salonach zasadę 60 sekund. Na czym ona polega? Każdego dnia spotykamy się ze wszystkimi na 60 sekund. Podczas tego czasu mam listę celów na dany dzień. Ja je określam, zapisujemy i wracamy do pracy. Po skończonym dniu pracy oceniamy, ile udało się zrealizować. I tak każdego dnia. Spróbujcie w swoich salonach – wyjaśniał edukator.
Podczas szkolenia Ian uświadomił też zebranym różnicę między marzeniem, a celem. Otóż, jak sam mówi:
cel to marzenie z określoną datą realizacji
Zatem pozwólmy sobie marzyć i stawiać cele. To wspaniałe móc je osiągać w każdym obszarze życia. Aby było łatwiej, pamiętajmy o kluczowej komunikacji na odpowiednim poziomie, bo to ona potrafi sprawić, że nawiążemy dobre relacje. Jak się okazuje,
komunikacja składa się w 7% ze słów i 93% z mowy ciała.
Zadbajmy więc o nią i zatroszczmy się o to, aby sygnały wysyłane przez nasze ciało były pozytywne.
Ian opowiadał też sporo o tym, jak rozmawiać z zespołem i klientami, jak reagować na ich potrzeby i jak komunikować swoje zdanie i własną wizję. Wraz z Francescą Cambuli, rodowitą Włoszką, z holenderskiego zespołu Joico zaprezentował kilka zasad opieki klienta w salonie fryzjerskim.
Zadbajmy o to, aby każdy czuł się w naszym salonie jak u siebie. Uśmiech to połowa sukcesu. Cała reszta zamyka się w kilku podstawowych krokach, które mają prowadzić do poczucia komfortu i bezpieczeństwa – wyjaśniał Ian.
Przedstawił też świetny plan na prowadzenie salonu, jakim jest Biblia Salonu. To zmienny zbiór zasad, planów, rozwiązań i zachowań, z którymi muszą być zapoznane wszystkie osoby w nim pracujące. Oczywiście, jak mówił Ian, taka Biblia Salonu musi iść z duchem czasu i zmieniać się zgodnie ze zmieniającymi się trendami. W Biblii jego salonu zaleźć można nawet informacje z zakresu zawiązywania peleryny oraz rozmowy telefonicznej (jakie elementy powinny się w niej znaleźć itd.)
Na koniec Ian zrobił sobie 'selfie’ z uczestnikami spotkania, aby rozpocząć temat obecności w social media. Ian dokładnie opowiedział, jak powinna wyglądać aktywność salonów, fryzjerów i właścicieli w różnych kanałach mediów społecznościowych. Opowiedział szczegółowo o wszystkich ważnych w tej branży kanałach komunikacji. Omówił Instagram, Pinterest, Facebook i Periscope oraz wymienił mnóstwo zalet korzystania z nich jako salon.
Opinie uczestników szkolenia:
Dawno nie spotkałam się z taką charyzmą prowadzącego!
Ian ujął mnie swoją bezpośrednią komunikacją. Nie stawiał barier i czułam, że mówi tylko do mnie, podczas gdy mówił do 120 innych osób.
Wspaniały coach i fryzjer z pasją. Podczas tego całodniowego szkolenia zaraził mnie swoją energią. Chcę ją przenieść do salonu. To spotkanie było mi bardzo potrzebne, aby wydostać się ze skostniałych nawyków i zacząć budować markę od nowa.
Kiedy zaczął opowiadać swoją historię wiedziałem, że szkolenie zakończy się sukcesem. Żałuję, że nie mogliśmy zostać jeszcze dłużej. Wcale nie chciałem wychodzić na przerwy. Nigdy wcześniej mi się to nie zdarzało!
Niesamowicie ciepły, pozytywny, zabawny człowiek z ogromną wiedzą. Życzyłabym sobie więcej takich edukatorów. To oni przecież potrafią wstrząsnąć do cna i wywołać chęć zmian, których potrzebujemy wszyscy, aby się rozwijać.
Komu nie udało się zjawić na szkoleniu może jedynie bardzo żałować i czekać na kolejną edycję. O wszystkich wydarzeniach będziemy informować na bieżąco.
Jeśli byliście na szkoleniu, napiszcie w komentarzu, jakie są wasze odczucia. To dla nas bardzo ważne, aby rozwijać się wraz z wami i wszystkimi edukatorami JOICO na całym świecie.
Komentarze:
Szkolenie „Biznes w salonie fryzjerskim” – Ian Davies