Voucher – co to jest i jak może pomóc w promocji Twojego salonu?

Coraz bardziej popularnym prezentem świątecznym jest voucher. Co to takiego? To karta podarunkowa lub bon prezentowy, który może pomóc Ci w utrzymaniu płynności finansowej salonu w okresach przestoju, a także dobry element promocyjny. Sprawdź, jak zwiększyć swoje przychody za pomocą strategicznie zaplanowanej akcji voucherowej.

Voucher − co to?

Voucher porównać można do karty podarunkowej, którą realizuje się w sklepach odzieżowych czy kosmetycznych. Klient dokonuje przedpłaty na usługi lub produkty, a w zamian za to otrzymuje ekwiwalent w postaci plastikowej karty, specjalnie wydrukowanego zaproszenia do salonu lub dedykowany mail z kodem, który pozwala zidentyfikować wcześniej dokonany zakup. 

Samo słowo voucher pochodzi z branży turystycznej. Biura podróży sprzedawały swoim klientom czek podróżny lub inny dokument, który upoważniał do zrealizowania konkretnego świadczenia, np. dodatkowej wycieczki przy wakacjach w ciepłych krajach. Ta forma przedpłaty to bardzo sprawnie działające narzędzie marketingowe i promocyjne, dlatego bony podarunkowe chętnie wykorzystywane są przez inne branże, w tym branżę beauty. 

Więc co to voucher? Najprościej mówiąc to bon podarunkowy lub kupon, po okazaniu którego salon jest zobowiązany do świadczenia usługi. 

Voucher − prezent w nowym wymiarze

Tradycyjne podarunki zmieniły dziś swoje oblicze. W świecie, w którym wszyscy mają już chyba wszystko, coraz bardziej liczy się pomysł, symbol troski o inną osobę, a także doświadczenia i emocje, które może przeżywać osoba obdarowywana. Coraz częściej najlepszym prezentem dla drugiej osoby jest towar deficytowy − czas! Jak dać drugiej osobie czas, relaks czy chwilę wytchnienia? Salony piękności, spa czy gabinety masażu wychodzą naprzeciw swoim klientom i dają możliwość sprezentowania komuś relaksujących chwil podczas zabiegów. Kiedy ktoś otrzyma już w prezencie wizytę w salonie, musi znaleźć w swoim kalendarzu przestrzeń, na zrobienie sobie tej przyjemności. 

A jak można podarować komuś taki wyjątkowy prezent? Voucher to właśnie bardzo elegancka i wygodna forma przekazania podarunku w postaci wizyty salonie. 

Voucher do fryzjera − jak wykorzystać go w marketingu i wsparciu sprzedaży?

Są różne sposoby przygotowywania i realizowania voucherów prezentowych w branży beauty. Voucher do salonu kosmetycznego lub fryzjera może być w dowolnej formie, a firma go wystawiająca sama określa warunki, w jakich może być zrealizowany. Ważne jest tylko, żeby było one jasne i czytelne dla osoby, która będzie z niego korzystać. 

Jak to wygląda w salonie Atelier Urody w Dąbrowie Górniczej prowadzonego przez Patrycję Korzeniewską?

Pamiętaj więc, żeby na voucherze dokładnie określić wartość usługi lub konkretny typ usługi, jaki będzie realizowany po jego okazaniu. Konieczne jest też określenie terminu przydatności do użycia vouchera − jeżeli ta nie jest zastrzeżona, oznacza to, że usługa może być wykonana w każdym czasie, a Twój salon będzie musiał honorować taki bon podarunkowy nawet 2 lub 3 lata po jego wykupieniu, a więc wtedy, kiedy jego okaziciel będzie sobie tego życzył. 

A jak wykorzystać voucher w promocji swojego biznesu?

1. Voucher na prezent świąteczny

Przygotuj specjalne świąteczne vouchery i reklamuj je jako prezent pod choinkę. Dzięki temu zapewnisz sobie wpływ gotówki jeszcze przed końcem roku. Święta to gorący okres zakupowy i choć konkurencja na świąteczne podarunki jest spora, to mimo wszystko warto wziąć udział w tej grze. Dlaczego? Wszystko ze względu na popyt! Listopad i grudzień to miesiące, w których ludzie chętniej wydają pieniądze, szczególnie na prezenty. Czasem więc wystarczy tylko dobra reklama voucherów świątecznych w mediach społecznościowych, na stronie internetowej lub w samym salonie, żeby zgarnąć fundusze, które klient i tak przeznacza na prezenty. 

2. Utrzymanie płynności finansowe w okresie przestoju

Vouchery pomagają też w utrzymaniu płynności finansowej w czasach dużego przestoju w biznesie. Bony podarunkowe, które można następnie wykorzystać w innym terminie pomogły w trudnych chwilach lockdownu i obostrzeń sanitarnych nałożonych na branżę beauty. Pamiętaj o tym, że okres od stycznia do marca to dla fryzjerów z reguły ciężki czas. Choć osłabia się wtedy ruch w salonie fryzjerskim, nie oznacza to, że nie możesz prowadzić sprzedaży voucherów, które klient będzie mógł zrealizować później. Jak przyciągnąć nabywcę? Oczywiście atrakcyjną ceną, obietnicą dodatkowych korzyści, np. zabiegu pielęgnacji do koloryzacji etc. 

3. Voucher na usługi i produkty

Vouchery wystawiać możesz zarówno na swoje usługi, jak i na produkty, które oferujesz w swoim salonie. Sprawdza się to zwłaszcza w przypadku bonów podarunkowych. 

4. Voucher promocyjny

Promocja to najważniejsze słowo w marketingu. Jeżeli chcesz coś sprzedać, zaoferuj klientowi dodatkową wartość. Zachęć swoją grupę docelową do nabycia vouchera i obniż cenę usługi np. o 15% lub dodaj do niej zestaw kosmetyków lub mniejszą usługę. 

Vouchery mogą mieć także formę pakietów i być wykorzystywane przez kilka sesji z rzędu. Wypuść więc pakiet pielęgnacyjny składający się z 3 różnych wizyt. Te kupione na raz, w postaci vouchera, będą w bardziej atrakcyjnej cenie. To przekona racjonalnych klientów, którzy i tak będą chcieli nabyć produkt w przyszłości. 

5. Profesjonalny projekt graficzny

Voucher powinien też odpowiednio się prezentować. Szczególnie kiedy stanowi on bon podarunkowy. Zainwestuj więc w jego wykonanie. Zamów u grafika odpowiedni szablon i wydrukuj karty na atrakcyjnym papierze. Vouchery świąteczne opatrz bożonarodzeniowymi ornamentami i włóż w prezentowe koperty z kokardami. 

A jak powinien wyglądać voucher na prezent? Najlepiej jeżeli będzie przypominał eleganckie zaproszenie. Wydrukuj szablony i pozostaw miejsce do ręcznego wpisania kwoty, na jaki opiewa kupon, nazwiska osoby, która go otrzymała lub nazwy zabiegu, do którego uprawnia. 

Jeśli jesteś fryzjerem i pracujesz na marce JOICO, a nie posiadasz profesjonalnych Voucherów – koniecznie zgłoś się do swojego Opiekuna Marki, aby otrzymać pakiet profesjonalnie przygotowanych bonów na Zabieg Rekonstrukcji Włosów JOICO!

Natomiast jeśli chcesz obdarować bliską osobę wyjątkowym prezentem – możesz podarować bon na usługę w najbliższym salonie JOICO.

6. Voucher elektroniczny

Coraz częściej wykupuje się także vouchery online. Generując specjalne kody możesz przesłać dedykowany voucher klientowi. Tu także zatroszcz się o odpowiedni projekt graficzny. W trosce o środowisko, zachęć klienta do okazania vouchera na telefonie komórkowym, aby pominąć etap drukowania. 

Voucher do fryzjera − musisz go mieć!

Vouchery sprzedawane przez salony fryzjerskie i kosmetyczne to dzisiaj nie tylko sposób na skuteczną promocję, ale i konieczność. Coraz więcej klientów pyta o taką formę zakupienia usługi. Przygotuj się na okres świąteczny już teraz i zachęcaj klientów do nabywania usług lub produktów w takiej formie. Wybierz, formę elektroniczną lub tradycyjną. Zaoferuj klientowi możliwość wystawienia zaproszenia imiennego lub in blanco, z wpisaniem konkretnej kwoty na dowolny zabieg lub z przeznaczeniem na konkretną usługę. 

Wprowadź vouchery do swojego planu marketingowego zgodnie z naszą checklistą:

  1. Przygotuj listę usług, które dostępne będą do zakupy w postaci vouchera.
  2. Zaplanuj promocję sprzedaży voucherów prezentowych odpowiednio wcześniej.
  3. Przygotuj projekt graficzny voucherów drukowanych i internetowych.
  4. Sprzedawaj vouchery w okresie zastoju w biznesie dla zachowania płynności finansowych.
  5. Zaplanuj rabaty na usługi sprzedawane w formie voucherów lub stwórz atrakcyjne cenowo pakiety i informuj klienta o korzyściach. 

Nazywam się Patrycja Korzeniewska, jestem właścicielką Atelier Urody w Dąbrowie Górniczej, gdzie zajmuję się makijażem, a także stylizacją paznokci oraz brwi, a moja załoga fryzjerstwem. Działamy z dużym powodzeniem na rynku od sześciu lat. Skupiamy się głównie na tym, żeby wydobywać z Naszych Klientek to co najpiękniejsze, ich zadowolenie jest motorem napędowym w Naszej pracy. Mimo, że praca z drugim człowiekiem bywa bardzo wymagająca, to lubimy wyzwania i staramy się sprostać każdym wymaganiom. 
Piękne metamorfozy przeprowadzane w salonie Atelier Urody możecie zaobserwować na ich Facebooku oraz Instagramie!

Komentarze:

Voucher – co to jest i jak może pomóc w promocji Twojego salonu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *