Dieta na włosy, czyli co jeść, by mieć piękne włosy?

Twoje włosy są matowe, pozbawione blasku i mają tendencję do wypadania, a sama pielęgnacja niewiele pomaga? Zadbaj o nie od środka! Zdrowa dieta na włosy, bogata w niezbędne witaminy i minerały, sprawi, że Twoje pasma będą mocne i błyszczące. Sprawdź, jakie produkty warto włączyć na stałe do swojego jadłospisu!

Dieta na zdrowe włosy – kiedy warto ją zastosować?

Co jeść na zdrowe włosy? To pytanie zadaje sobie każdy, kto nie jest zadowolony z efektów samej pielęgnacji fryzury. Nawet najlepszy szampon, odżywka czy maska, nie zastąpi witamin i minerałów w zdrowej, zbilansowanej diecie. Jeśli Twoje ciało ma niedobory składników odżywczych, koniecznie musisz przyjrzeć się swojemu codziennemu menu. To właśnie stan skóry, włosów i paznokci odzwierciedla kondycję całego organizmu. Gdy tylko zauważysz, że Twoja cera szarzeje, na twarzy zaczynają pojawiać się niedoskonałości, paznokcie są bardziej łamliwe, a włosy mocniej wypadają, zgłoś się do lekarza i wykonaj podstawowe badania. Dzięki temu, dowiesz się, jakich witamin czy minerałów brakuje w Twoim jadłospisie.

Zdrowsze jedzenie na co dzień, to nie tylko doskonała dieta na włosy, ale także zwiększona odporność organizmu. Nawet jeśli Twoim głównym celem są długie, lśniące pasma i chcesz wiedzieć, co jeść na porost włosów, zmiana diety na zdrowszą niesie ze sobą dużo więcej korzyści!

Co jeść na zdrowe włosy?

Znasz powiedzenie „jesteś tym, co jesz”? Jest w nim wiele prawdy – im zdrowsze posiłki na talerzu, tym lepsza kondycja organizmu, a co za tym idzie, także włosów. Warto wiedzieć, że witaminy i minerały z pożywienia mają dużo lepszą przyswajalność, niż wszelkie dostępne w aptekach suplementy. Co jeść na zdrowe włosy? Podpowiadamy!

Żelazo – pożegnaj jego niedobory!

Dieta na włosy powinna być bogata w żelazo. Jeśli Twój organizm ma niedobory tego pierwiastka, możesz zauważyć ich zwiększoną łamliwość i zahamowanie wzrostu. Żeby nie dopuścić do takiej sytuacji, zastanów się nad wprowadzeniem do jadłospisu wątróbki, zwłaszcza gęsiej lub kaczej. Zawiera bardzo dużo żelaza o wysokim stopniu przyswajalności.

Jeżeli nie jesz mięsa, zacznij chrupać pestki dyni i orzechy nerkowca oraz zaprzyjaźnij się z czerwoną soczewicą. Możesz zrobić z tych składników pyszną pastę do kanapek lub zjeść je w sałatce. Brzmi smakowicie, prawda?

Cynk – sprzymierzeniec w walce z wypadaniem włosów

Cynk jest mikroelementem niezbędnym w prawidłowym metabolizmie aminokwasów, które łączą się w białka keratynowe – naturalny budulec włosa. Dieta na porost włosów powinna być bogata w cynk, ponieważ może on przyspieszyć proces wzrostu. Dodatkowo, cynk reguluje aktywność gruczołów łojowych, dlatego może pomóc w walce z nadmiernym przetłuszczaniem.

W jakich produktach znajdziesz cynk? Dużą ilość tego pierwiastka zawierają ostrygi oraz wątroba cielęca. Wegetarianom i weganom dietetycy zalecają jedzenie pestek dyni, otrębów pszennych oraz nasion słonecznika. Można dodawać je do sałatek, kanapek lub traktować jako zdrową przekąskę między posiłkami.

Co jeść na porost włosów? Produkty bogate w krzem!

Krzem to kolejny cudowny składnik, który poprawi kondycję Twoich pasm, dlatego dieta na zdrowe włosy powinna zawierać ten pierwiastek. Za co odpowiada krzem? Przede wszystkim wzmacnia strukturę włosa, dlatego jest niezbędny do utrzymania długich, gęstych pasm. Żeby uzupełnić dietę w krzem, pij napary ze skrzypu polnego oraz pokrzywy zwyczajnej. To prawdziwa, krzemowa bomba dla włosów!

Biotyna – superbohaterka osłabionych włosów!

Twoje włosy łamią się i wypadają, a w dodatku zaczęły bardzo szybko się przetłuszczać oraz tracić świeżość po umyciu? Być może masz niedobór biotyny. Witamina H lub inaczej B7, wzmacnia cebulki i korzystnie wpływa na proces wzrostu włosów.

Jeśli marzą Ci się długie, mocne pasma, musisz każdego dnia dostarczać organizmowi odpowiednią dawkę biotyny. Jej naturalnym źródłem są ziarna soi oraz orzechy włoskie. Znajdziesz ją także w jajach i tuńczyku. Olej sojowy ma przyjemny orzechowy aromat, dlatego możesz dodawać go do posiłków. Próbowałaś tofu? To ser z mleka sojowego, który świetnie nadaje się do kanapek, sałatek, a nawet deserów!

Produkty bogate w białko – dieta na porost włosów

Niewystarczająca ilość białka w codziennej diecie może być powodem wypadania włosów i osłabienia ich ogólnej kondycji. Dlaczego tak się dzieje? Keratyna – główny budulec włosa to właśnie białko, dlatego warto wzbogacić swoją dietę w ten składnik. Dobrym jego źródłem są jogurty naturalne oraz sery twarogowe. Weganie mogą jeść soczewicę, ciecierzycę i kaszę quiona, ponieważ one także zawierają sporo białka.

Omega-3 – dodaj włosom blasku!

Chcesz, by Twoje pasma miały zdrowy połysk? Zadbaj, by dieta na włosy zawierała również produkty bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3! Co ciekawe, chronią one także przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych – to bardzo ważne, szczególnie wiosną i latem. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś, wprowadź do jadłospisu ryby, zwłaszcza makrelę, łososia, pstrąga czy sardynki! W opcji dla wegan, dietetycy proponują siemię lniane oraz olej z lnu. Warto chrupać też orzechy włoskie lub przygotować sobie smakowity deser z nasion chia. Sama przyznasz, że dieta na zdrowe włosy brzmi przepysznie!

Woda zdrowia doda!

Ciało ludzkie w dużej mierze składa się z wody, dlatego bardzo ważne jest przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów, by nawilżyć włosy od wewnątrz. Jeśli Twoje pasma są mocno przesuszone od środka, nie pomoże nawet najlepsza odżywka, dlatego działaj kompleksowo – pij wodę lub napary ziołowe i pielęgnuj swoje włosy. Na pewno odwdzięczą się doskonałym, zdrowym wyglądem!

Dieta na włosy – czego warto unikać?

Zdrowa dieta na włosy to nie tylko dostarczanie organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Ważna jest również eliminacja tego, co ma negatywny wpływ na kondycję i zdrowie Twoich pasm. Częste spożywanie alkoholu powoduje pogorszenie stanu skóry, także tej na głowie. Efektem tego jest osłabienie cebulek włosowych, co prowadzi do ich wypadania i przerzedzenia się włosów.

Nikotyna zawarta w papierosach, czy gumach do żucia, stosowanych w walce z nałogiem, powoduje szereg zmian w naczyniach krwionośnych i utrudnia proces dostarczania tlenu do tkanek. Przez to włosy otrzymują mniej substancji odżywczych i szybko stają się matowe, częściej się łamią oraz puszą. Jeśli zależy Ci na zdrowych, pięknych i długich pasmach, rzuć palenie jeszcze dziś!

Dieta na zdrowe włosy a odpowiednia pielęgnacja

Już wiesz, co jeść na zdrowe włosy, a zatem czas na garść porad pielęgnacyjnych. Stosowanie odpowiednich kosmetyków powinno iść w parze ze zbilansowanym menu, by jeszcze lepiej zadbać o włosy. Jeśli Twoje pasma wymagają szybkiej regeneracji, sięgnij po szampon JOICO K-Pak Reconstructing z keratyną, niezbędną do naprawy ubytków w strukturze włosa. W składzie znajdziesz też olejek z wiesiołka – bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych, które głęboko odżywiają i nadają pasmom naturalny połysk.

Po umyciu, nałóż na wilgotne włosy odżywkę JOICO K-Pak Reconstructing. Wzmacnia działanie szamponu i ułatwia stylizację fryzury. Zawiera wyciąg z owoców gujawy, źródło naturalnych przeciwutleniaczy. Dodatkowo, chroni włosy przed szkodliwym promieniowaniem UV.

Każdą dietę warto uprzyjemnić deserem, dlatego przynajmniej raz w tygodniu rozpieść swoje pasma regenerującą maską JOICO K-Pak Reconstructor. W składzie ma aż 19 aminokwasów, które wnikają głęboko w strukturę włosa i błyskawicznie ją odbudowują. Jeśli Twoje włosy są mocno zniszczone przez zabiegi chemiczne, wysoką temperaturę prostownicy, lokówki lub suszarki, możesz stosować maskę częściej.

Żeby mieć pełną świadomość kondycji swoich pasm, warto umówić się z fryzjerem – stylistą. Wykona on indywidualną analizę ich stanu i podpowie, co jeść na zdrowe włosy oraz dobierze odpowiednią pielęgnację, by jak najlepiej o nie zadbać. Znajdź najbliższy salon JOICO i umów się na wizytę już dziś. Wiosną pokaż światu swoje piękne włosy, pełne blasku i witalności!

Komentarze:

Dieta na włosy, czyli co jeść, by mieć piękne włosy?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *