Instagram – zdjęcia, które wypromują Twój salon! Wykorzystaj siłę tego narzędzia marketingowego
Nie ma obecnie silniejszego narzędzia do promocji kunsztu fryzjerstwa niż Instagram! Pojawienie się w feedzie swojego potencjalnego klienta nie jest ani trudne, ani nazbyt kosztowne. Promocja salonu fryzjerskiego wymaga jednego. Są to ciekawe zdjęcia na Instagrama. Zobacz, jak je wykonać i jak prowadzić media społecznościowe na miarę 2020 roku!
Społecznościowy fryzjer − Instagram to podstawa
Prowadzenie salonu fryzjerskiego warto łączyć z umiejętnością posługiwała się sztukami wizualnymi. Twój zawód jest związany z estetyką − klienci przychodzą do Ciebie, bo chcą stać się lepszą wersją siebie. Liczy się dla nich więc to, jaki efekt mogą osiągnąć po wizycie w salonie. Twoim głównym produktem są finalne fryzury, z którymi Twoi klienci opuszczają salon. Warto więc to wykorzystać i sportretować fryzury, nad którymi pracują Twoi specjaliści.
Oznaczając je odpowiednim hashtagami i tworząc ciekawe relacje na InstaStories możesz dotrzeć do swojej grupy odbiorców i zyskać nowych klientów. Komunikacja za pośrednictwem mediów społecznościowych z nabywcami usług jest dziś podstawą. To prosty i bardzo skuteczny sposób reklamy salonu.
Kluczem jest jednak odpowiedni content, a więc treść, którą udostępniasz. Jak go poprawnie przygotować?
Fryzjerski Instagram − zdjęcia, które przyciągną klientów
Instagram stał się niesamowicie wyspecjalizowanym narzędziem w zakresie fotografii. Instagramerzy inwestują w sprzęt, oświetlenie i narzędzia do obróbki zdjęć, aby dawać swoim obserwatorom jak najwyższej jakości content. Wystarczy jednak kilka trików, by śmiało móc konkurować z najlepszymi. Jak więc przygotować zdjęcie fryzur?
1. Tło – koncept ma znaczenie
Na początek wymyśl koncept na swoje zdjęcia. Pomyśl, czym wyróżnia się Twój salon i stwórz kreatywny pomysł na sesje, które będziesz wykonywać. Zdjęcia na białym tle są poprawne. Ale czy będą się wyróżniać na przepełnionym barwną treścią Instagramie? Nie!
Pomyśl o wyróżniającym się tle, tak jak robi to Sophia Hilton z Not Another Salon. Może być to charakterystyczne miejsce w Twoim salonie, np. ciekawa ściana czy fototapeta.
2. Oświetlenie – podkreśl szczegóły
Do wykonania jakościowego zdjęcia na Instagram będziesz potrzebować dobrego oświetlenia. Do tego celu Instagramerzy wykorzystują okrągłe lampy, które dobrze doświetlają fryzurę i oddają kolor czy strukturę włosa. Ta inwestycja z pewnością szybko się zwróci!
Podstawowy sprzęt oświetleniowy zaczyna się już na kilkuset złotych, kończy na kilku tysiącach. Zacznij od jednej, dobrej świetlówki. Z czasem, kiedy będziesz zgłębiać tajniki wykonywania zdjęć na Instagram, możesz pomyśleć o poważniejszej inwestycji w swoje własne studio fotograficzne.
3. Włosy – klucz do sukcesu
Sekret dobrego zdjęcia włosów? Sfotografuj je zanim nałożysz na nie środki stylizujące. Gładkie, dobrze odżywione i naturalnie lśniące włosy najlepiej będą prezentować się na zdjęciu. Stylizujące spraye mogą wyglądać sztucznie na zdjęciu i psuć efekt wizualny. Naucz się też doskonale stylizować fryzurę. Na zdjęciu musi być ona nieskazitelna.
A po wykonaniu zdjęcia? Utrwal fryzurę klientki z pomocą sprayu teksturyzującego JOICO Beach Shake dla satynowego wykończenia, z zachowaniem doskonałej tekstury włosów lub postaw na olśniewający blask z nabłyszczającym sprayem JOICO Gold Dust!
4. Obróbka zdjęć i sprzęt – wisienka na torcie
Dziś do wykonywania dobrych zdjęć nie potrzebujesz bardzo profesjonalnego sprzętu. Wystarczy telefon z zaawansowanym aparatem, który wykona duże, dobrej jakości foto. Nowe smartphony stworzone są z myślą o mediach wizualnych mediach społecznościowych i często mają już wbudowane opcje poprawy kolorystyki czy inny rodzaj retuszu. Wykorzystaj też jedno z wielu narzędzi do obróbki graficznej zdjęć − filtry będą Twoim sprzymierzeńcem.
Fryzjer na Instagramie − zadbaj o content wideo
Na Instagramie nie tylko zdjęcia odgrywają ważną rolę. Zaprezentuj swój kunszt i nagrywaj filmiki z metamorfoz włosów. Pokaż widzowi, jak tniesz włosy lub jak przebiega koloryzacja. Efekt przed i po, a także skrócone przedstawienie procesu, który prowadzi do przemiany, jest niezwykle wciągający i atrakcyjny dla widza.
Takie materiały możesz wykorzystywać na Instastories czy jako materiał do wrzucenia w feed.
Jak wypromować salon fryzjerski w mediach społecznościowych?
Twoje media społecznościowe powinny być naturalną kontynuacją innych prowadzonych w sieci aktywności. Instagram, Pinterest, Facebook i strona internetowa − to pakiet, który warto stworzyć dla swojego salonu fryzjerskiego. Każdy z tych kanałów wymaga prowadzenia nieco innej narracji i przygotowania trochę innych treści, które będziesz udostępniać potencjalnym klientom.
1. Zdjęcia, które zainspirują
I tak Instagram i Pinterest to miejsca, w których główną rolę odgrywają zdjęcia: fryzur (również przed i po), salonu i kosmetyków, które wykorzystujesz przy pracy. Te treści wizualne mają przyciągać oko, być smaczne i dobrze przygotowane. Dla klienta to zdjęcie ma być inspiracją, motywem do zmiany i zapisania się na wizytę w Twoim salonie. Promuj więc oszałamiające cięcia i najnowsze koloryzacje. Pokazuj, że jesteś na bieżąco z trendami i samodzielnie je twórz.
2. Potencjał Instastories
Nie przegap też potencjału jaki na Instagramie dają Instastories. Użytkownicy tej sieci społecznościowej częściej przeglądają tę sekcje niż sam feed. Wykorzystaj więc nagrania z przeprowadzanych transformacji koloru, cięcia czy efektów przed i po. Promuj swoją pracę i klimat, jaki panuje w salonie. Pamiętaj, żeby sprzedawać także doświadczenie − nie tylko produkt końcowy w postaci fryzury.
3. Dotarcie do klientów − hashtag, reklama, barter
Twój instagramowy content powinien być opatrzony dobrze dobranymi hashtagami. W ten sposób Twój materiał może wyzwolić potencjał wiralowy i zostać zasugerowany szerszemu gronu odbiorców.
A jak jeszcze możesz sprawić, że Twoje materiały będą dobrze widoczne na Instagramie? Sposobów jest kilka. Najprostszym narzędziem jest system reklamowy Facebooka − Instagram jest częścią imperium Marka Zuckerberga i to właśnie przez platformę Facebook Ads już za kilkadziesiąt złotych możesz promować swoje posty w wybranej grupie odbiorców. System reklamowy daje Ci możliwość targetowania treści do osób w odpowiednim miejscu, o określonych zainteresowaniach i przebywających w konkretnym miejscu. To bardzo przydatne narzędzia do marketingu internetowego.
Jeszcze innym sposobem na dotarcie do grupy klientów jest wejście we współpracę z influencerami lub markami, które posiadają większe zasięgi niż Twój. Podstawą takiej kooperacji będzie to, aby link do Twojego profilu i nazwa Twojego salonu pojawiły się w odpowiednim miejscu na blogu czy Instagramie Twojego partnera. Za taką formę reklamy możesz zapłacić lub też dokonać wymiany barterowej, np. zaprosić influencerkę na metamorfozę koloru włosów lub też cięcie włosów. Przygotujcie wspólny materiał z takiej wizyty − wideo i zdjęcia.
4. Strona internetowa i system rezerwacji wizyt
Jeżeli jeszcze nie masz strony internetowej i dopiero budujesz swoją obecność w sieci, Instagram i strona na Facebooku to dobry sposób na reklamę na początek. Na Facebooku możesz zamieścić najważniejsze informacje o salonie i udostępniać bieżące informacje (aktualności) o swojej pracy.
Staraj się jednak nie spoczywać na laurach i mimo wszystko przygotować odpowiednią stronę internetową, na której znajdzie się np. blog (dobre narzędzie do pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google) i system do rezerwacji wizyt online. Więcej o tworzeniu stron internetowych i przyciąganiu klientów do salonu pisaliśmy w tym artykule.
Jak więc wypromować swój biznes na Instagramie?
- Przygotuj sprzęt: lampę, dobry aparat i niebanalne tło.
- Stylizuj włosy bez wykorzystania dużej ilości produktów utrwalających.
- Układaj fryzury, które w obiektywie będą wyglądać nieskazitelnie.
- Zachęcaj swoje klientki do zdjęć przed i po.
- Wykonuj filmiki z metamorfoz i udostępniaj je na Instastories.
- Stwórz spójny Instagram − kieruj się jednym pomysłem kreatywnym, a każde zdjęcie traktuj jak element spójnej kampanii.
- Wykorzystaj inne narzędzia do marketingu internetowego: Facebook, Pinterest czy stronę internetową.
Komentarze:
Instagram – zdjęcia, które wypromują Twój salon! Wykorzystaj siłę tego narzędzia marketingowego