Jak prowadzić profil na Facebooku – profesjonalny profil salonu w 13 krokach

Jak prowadzić social media salonu

Dziś nie wystarczy dobra lokalizacja, doskonałe kosmetyki, wykwalifikowana kadra i atrakcyjne wnętrze. Wizytówka salonu fryzjerskiego to także profesjonalnie przygotowany profil w mediach społecznościowych. Taki, który zawiera wszelkie potrzebne informacje i ułatwia klientowi umówienie wizyty.

Media społecznościowe to Twoja wirtualna wizytówka

Jeśli chcesz prowadzić profesjonalny biznes, w Internecie musi zaistnieć Twój salon fryzjerski. Reklama w prasie czy ulotki, to dziś za mało, bo Twój klient dużo czasu spędza w sieci.

Od czego zacząć? Od rozwoju profilu w mediach społecznościowych. Niebywałą rolę w dzisiejszych czasach odgrywa Facebook. To przede wszystkim pierwsze źródło informacji, które codziennie przeglądają miliony zarejestrowanych użytkowników. To przede wszystkim w tym medium społecznościowym powinna się znaleźć Twoja profesjonalna wizytówka salonu fryzjerskiego. I nie chodzi o reklamę, a dobrze prowadzony profil firmowy. Dlaczego warto?

Media społecznościowe pozwalają budować wiarygodny wizerunek firmom. Dobrze prowadzony profil jest lepszy niż niejedna tradycyjna reklama salonu fryzjerskiego. To idealna przestrzeń do zaprezentowania klientom efektów Twojej pracy czy nowości, które oferujesz oraz szansa na nawiązanie z nimi relacji – porozmawiania, doradzenia i poznania ich upodobań.

Podpowiemy Ci co zrobić, by Twój firmowy profil na Facebooku, by był cennym źródłem informacji dla klientów, świadczył o Twoim profesjonalizmie i sprawiał, że nowe osoby pojawią się na progu salonu.

Jak prowadzić profil na Facebooku?

Dobrze prowadzony profil powinien być regularnie aktualizowany, zawierać wysokiej jakości autorskie materiały oraz wchodzić w relacje z fanami i angażować ich. Nie bój się służyć poradą i pokazywać efektów swojej pracy – to najlepsza reklama salonu fryzjerskiego. Nim zaczniesz uzupełniać facebookowy profil treścią, dokładnie przygotuj podstawowe informacje o swoich usługach – wirtualną wizytówkę. W ten sposób wysiłek włożony w prowadzenie strony opłaci się i Tobie, i Twoim klientom. Jak stworzyć profesjonalną, wirtualną wizytówkę?

Zacznij od odpowiedniej nazwy

To podstawowa informacja, po której klienci będą szukać Twojego salonu na Facebooku. By nie trafili do konkurencji, nie zmyl ich i zatytułuj fanpage zgodnie z nazwą swojego lokalu. Jeśli nastanie taka potrzeba możesz ją edytować. Warto również, aby w nazwie profilu firmowego pojawiły się słowa salon fryzjerski, studio fryzur etc. To zwiększa szanse na dotarcie na Twój fanpage przez przypadkowego użytkownika, który nie zna dokładnej nazwy Twojego salonu.

Stwórz unikalny adres URL

By Twój profil wyglądał profesjonalnie i łatwo było go wyszukać, zadbaj o to, by w adresie URL zamiast ciągu przypadkowych znaków, znalazła się odpowiednia nazwa użytkownika. Najlepiej, by była taka sama jak nazwa salonu lub jak najbardziej do niej zbliżona. Jeśli wybrana przez Ciebie domena jest zajęta, uzupełnij ją na przykład o nazwę miejscowości, w której prowadzisz salon.

Dodaj zdjęcie profilowe

Miejsce na zdjęcie profilowe znajduje się na nieruchomej belce, zaraz nad nazwą fanpage’a. Co w nim umieścić? Najlepiej logo swojego salonu. Jeśli go nie masz, wstaw na przykład swoje zdjęcie z profesjonalnej sesji zdjęciowej, wykonanej podczas pracy. Pamiętaj, by grafika lub fotografia była dobrej jakości i idealnie wpasowała się w niewielkie, okrągłe miejsce.

Cover photo zdjęcie w tle

Cover photo to dodatkowa, stała przestrzeń, w której możesz zaprezentować swój biznes. Zaraz obok zdjęcia profilowego, to pierwsza „rzecz”, którą widzi osoba odwiedzająca fanpage. Co wstawić w tym miejscu? Pokaż swój zespół, wnętrze salonu lub zapisz przyświecającą ideę. To dobre miejsce, w którym możesz informować o tym, co aktualnie trenduje w Twoim salonie, np. nowa linia produktów, których używasz. W miejscu na zdjęcie w tle, możesz wstawić grafikę, film lub pokaz slajdów. Zadbaj o to, żeby zdjęcie w tle było spójne ze zdjęciem profilowym. Możesz też postawić na video w tle. Pamiętaj jednak, że to Twoja wizytówka, zatem jeśli nie dysponujesz profesjonalnym nagraniem, lepiej zrezygnuj z tej opcji.

Our Story, czyli słów kilka o salonie

Daj się poznać swoim klientom. Zakładkę Our Story potraktuj jak przestrzeń do przybliżenia historii salonu i jej misji. Opisz specjalistów, którzy w nim pracują i wspomnij o swojej pasji do zawodu. W sekcji tej umieścisz m.in. zdjęcie, tytuł oraz rozbudowaną treść – możliwości do stworzenia atrakcyjnej wizualnie wizytówki, jest sporo.

Dodaj przycisk CTA

Na swoim profilu koniecznie ustaw przycisk CTA (Call to action – czyli element, zachęcający użytkownika do podjęcia konkretnego działania, np. kliknięcia w przycisk). Ułatwisz w ten sposób klientom podjęcie konkretnego działania. Do wyboru masz m.in.: przycisk „Zarezerwuj termin” przenoszący do wirtualnego kalendarza z zapisami, „Skontaktuj się z nami” czy „Kup teraz”.

Stwórz zakładki na profilu


Sekcja zakładek mieści się z lewej strony profilu, zaraz pod zdjęciem i nazwą. Zadbaj o to, by na stronie wyświetlały się tylko potrzebne sekcje, m.in. zdjęcia, informacje, filmy, cennik, lokalizacje salonów.

Zadbaj także o odpowiednią kolejność zakładek. Jeśli najbardziej zależy Ci na tym, aby w pierwszej kolejności pojawiały się aktualności z profilu, wówczas na pierwszym miejscu umieść sekcję „Posty”. Jeśli możesz pochwalić się pięknymi zdjęciami z sesji – niech sekcja „Zdjęcia” znajdzie się wysoko.

Dobrze przemyśl tę kolejność. Pamiętaj, że najwyżej powinny znaleźć się najistotniejsze i najbardziej atrakcyjne sekcje, które w wielu przypadkach zadecydują czy użytkownik zostanie na dłużej na Twoim firmowym profilu.

Zatroszcz się o klienta

Wykorzystaj fakt, że znaczna część użytkowników Facebooka częściej korzysta z Messengera niż wybiera numer telefonu i skonfiguruj okienko czatu. Możesz ustawić automatyczne powitanie czy też szablonową odpowiedź, informującą o tym, że odpowiesz na wiadomość najszybciej jak to możliwe.

Członkowie zespołu

Sekcja ta pokazuje innym użytkownikom portalu, kto zarządza daną stroną. Dodaj swój profil, a Twoje imię i nazwisko, wraz ze zdjęciem, pojawi się w sekcji „Informacje” (powiązanie to działa w obie strony).

Szczegółowe informacje

To bardzo ważne, abyś podczas tworzenia profesjonalnego profilu salonu, podał wszystkie wymagane informacje. Dodaj adres, numer telefonu, adres strony internetowej oraz godziny pracy. Dane uzupełnij o kategorię i krótki opis działalności.

Polubione strony

Zamiast śmiesznie brzmiących nazw profili, w tym miejscu powinny się pojawić fanpage firm, z którymi pracujesz lub specjalistów, których cenisz. Dobrze, by były związane z branżą fryzjerską.

Określ kategorię strony

Informacja ta pomoże w wyszukaniu Twojego profilu. Wyświetli się w wynikach wyszukiwania. Kategorię określ szczegółowo (do trzech informacji). To ważne, bo w zależności od wybranej kategorii, zyskujesz dodatkowe funkcje.

Dostosuj szablon strony

Dostępne na Facebooku szablony strony pozwolą Ci na łatwiejsze dopasowanie kart i przycisków do swojej działalności. Na przykład wybierając profil firmowy, z łatwością poinformujesz o aktualnych ofertach czy nowych promocjach.

Podsumowanie

W dobie Internetu, gdy większości informacji szuka się online, wizerunek Twojego salonu w sieci musi być profesjonalny. To dla Ciebie szansa na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia na kliencie, który jeszcze nie przekroczył progu Twojego lokalu. To także okazja dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów.

Jak pokazać, że świadczysz profesjonalne usługi i prowadzisz warty uwagi salon fryzjerski? Reklama to nie wszystko, a w zasadzie wyłącznie teoretyczna obietnica. Swój profesjonalizm pokaż w praktyce i przede wszystkim zadbaj o doskonale przygotowaną stronę na Facebooku oraz prezentowane treści.

Na fanpage’u umieść podstawowe informacje takie jak adres, godziny otwarcia, czy numer telefonu. Ułatw też kontakt za pomocą okienka czatu, czy specjalnych przycisków CTA. W końcu opowiedz w kilku zdaniach o historii swojego salonu fryzjerskiego.

Na koniec coś specjalnie dla właścicieli salonów – krótka ściąga w formie infografiki, która, w skrócie, odpowie na pytanie, jak w 13 krokach zbudować profesjonalny profil na Facebooku.

Komentarze:

Jak prowadzić profil na Facebooku – profesjonalny profil salonu w 13 krokach

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *