Jak przyciągnąć klientów do salonu fryzjerskiego? 6 pomysłów na akcje promocyjne

Koniec roku to jeden z najgorętszych miesięcy w branży beauty. Dotyczy to także usług fryzjerskich. W samym grudniu umawia się aż 11,14% wszystkich klientów w ciągu roku. Co jednak zrobić, żeby przyciągać klientów do salonu fryzjerskiego przez cały rok? Zatroszcz się o promocję swojego salonu! Zobacz 6 sprawdzonych pomysłów na akcje promocyjne!

Pustki w salonie po grudniu? Czas na nową strategię!

Czy wiesz, że aż 95% Polek korzysta z usług salonów fryzjerskich? Tak pokazują badania, przeprowadzone w czerwcu 2019 roku, na zlecenie Polwell i JBS Goldwell. Oznacza to, że niemal każda kobieta w tym kraju jest Twoim potencjalnym klientem. Co więcej, aż 2/3 badanych Polek korzysta z usług tylko w specjalistycznych salonach.

Grudzień to prawdziwe żniwo dla fryzjerów. Największe obłożenie salony fryzjerskie przeżywają przed świętami Bożego Narodzenia oraz 31 grudnia, czyli w Sylwestra, kiedy to każda kobieta, witając Nowy Rok, chce wyglądać jak gwiazda czerwonego dywanu. W tym dniu dominują usługi z zakresu modelowania i stylizacji włosów.

Jeżeli po tym gorącym okresie, Twój terminarz nie jest wypełniony po brzegi i zastanawiasz się jak przyciągnąć klientów do salonu fryzjerskiego, jako dobry manager salonu, przyjrzyj się swojej strategii marketingowej. Ciekawe promocje fryzjerskie mogą zaowocować gronem lojalnych i regularnych klientów w ciągu całego roku.

Zastanawiasz się, jak przyciągnąć klientów do salonu fryzjerskiego? Maszyną napędową każdego biznesu są akcje promocyjne. Dowiedz się, co możesz zrobić, żeby nie martwić się o pustki w salonie w tym roku.

1. Jak przyciągnąć klientów na stałe? Program lojalnościowy na cały nowy rok!

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Polwell i JBS Goldwell 3/4 Polek regularnie odwiedza swojego zaufanego fryzjera. Dlatego dużą popularnością wśród klientów cieszą się wszelkie programy lojalnościowe. To bardzo sprytna forma promocji. Angażując klienta w program lojalnościowy, zwiększasz prawdopodobieństwo, że osoba taka powróci do Twojego salonu w najbliższym czasie. 

Na czym może polegać taki program lojalnościowy? Niektóre salony fryzjerskie oferują tzw. gromadzenie punktów, które przyznawane są za określoną usługę, czy też pozostawioną w salonie kwotę. Np. 10 zł to 1 punkt. Punkty te następnie wymieniać można na usługi lub profesjonalne produkty do pielęgnacji włosów.

Program lojalnościowy może też wprowadzać system promocji przy kolejnych usługach fryzjerskich. Np. co 10. strzyżenie gratis lub też darmowa koloryzacja po 10 wizytach w salonie. 

Tę formę promocji noworocznej można wprowadzić za pomocą specjalnych kart lub aplikacji mobilnych.

salon fryzjerski, fryzjer, klient, wizyta w salonie fryzjerskim

2. Ciekawa promocja fryzjerska: „Nowy rok, nowy look”

Ciekawą akcję promocyjną salonu fryzjerskiego proponuje Penny Etheridge, coach i konsultant biznesowy salonów fryzjerskich z ponad 30-letnim stażem. Zaproponuj swoim klientkom akcję „Nowy rok, nowy look”. W ramach promocji salonu umów swoje klientki na 20-minutową konsultację w nowym roku, podczas której przestawisz jej plan metamorfozy dotychczasowej fryzury. Wykorzystaj tę okazję i stwórz całoroczny plan pielęgnacji włosów dla klientki. W ten sposób zapewnisz sobie nie jedną, a kilka usług na przestrzeni roku.

Etheridge radzi, aby taka usługa była czymś wyjątkowym w Twoim salonie i wyróżniała się od standardowej konsultacji przed koloryzacją, czy strzyżeniem. Stwórz dogodną atmosferę dla wstępnej rozmowy − niekoniecznie musi się ona odbywać na klasycznym fotelu fryzjerskim. Zaaranżuj specjalne miejsce w swoim salonie, w którym klientka będzie czuła, że prowadzi konwersację ze specjalistą, a nie tylko wysłuchuje jego propozycji.

Ekspertka radzi też, aby zachęcić klientki do przyniesienia ze sobą na konsultację swoich zdjęć, na których “lubią” swoje włosy. Wypytaj także klientkę o jej plany i specjalne okazje na najbliższy rok, takie jak ślub, wesele, czy jubileusz. Jeżeli zastosujesz takie indywidualne podejście i długofalową perspektywę, zwiększasz szanse na to, że klientka będzie regularnie odwiedzać Twój salon w ciągu najbliższego roku.

3. „Noworoczny brunch u fryzjera!” – kolejny pomysł na ciekawą promocję fryzjerską

Czy wiesz, że aż 56% Polek umawia wizytę u fryzjera w czasie pracy i to najczęściej w poniedziałki? Kobiety często rezygnują z lunchu, aby zająć się swoimi włosami. Pokazują to badania przeprowadzone w 2017 r. przez Versum.

Wykorzystaj to i w nowym roku, na wzór salonu Linton & Mac z Aberdeen, zorganizuj noworoczny brunch u fryzjera. Wielokrotnie nagradzany brytyjski salon wpadł na pomysł wprowadzenia do swojego „menu” ekspresowych usług fryzjerskich, które odbywałby się rano, w dni powszednie. Usługa taka powinna zająć nie więcej niż 30-40 minut.

Zaproponuj swoim klientkom modelowanie włosów (blow-dry na szczotce czy hollywoodzkie fale), pielęgnację włosów profesjonalnymi kosmetykami JOICO (np. Zabieg Rekonstrukcji Włosów JOICO K-PAK), czy szybkie strzyżenie. Salon Linton & Mac do każdej usługi fryzjerskiej dołączał zdrowe, brunchowe przekąski w postaci granoli z jogurtem i obowiązkowej kawy lub herbaty.

4. Sprawdzona promocja fryzjerska – walentynkowe vouchery

Aby zapewnić ruch w biznesie w martwym okresie, czyli między styczniem a marcem, oferuj swoim klientom vouchery, które mogą podarować swoim bliskim, jako prezent, np. na walentynki. 

Przykładem takiego podarunku może być np. Voucher na Zabieg Rekonstrukcji Włosów JOICO K-PAK. Dlaczego to dobry pomysł? To niezwykle luksusowy zabieg, który sprawdzi się w przypadku niemal każdego rodzaju włosów, a w szczególności tych po koloryzacji.

Sprzedaż voucherów zapewni Ci dopływ nowych klientów po nowym roku. Kiedy taka osoba pojawi się już w Twoim salonie, do Ciebie i Twojej załogi będzie należało to, żeby zachęcić ją do powrotu do salonu.

Pobierz voucher:

Voucher walentynkowy - Zabieg Rekonstrukcji Joico K-PAK

5. Sprawdzona metoda promocji salonu: „Poleć nas swoim znajomym”

Innym sposobem na przyciągnięcie nowych klientów do Twojego salonu fryzjerskiego jest system poleceń. Zachęć swoich obecnych klientów do polecenia Twoich usług znajomym. W zamian za to, możesz nagrodzić ich zniżką na kolejną usługę. Co więcej, nowy klient, któremu została udzielona rekomendacja, także może otrzymać zniżkę na koloryzację, stylizację, zabieg pielęgnacyjny czy strzyżenie.

Rekomendacje i pozytywne opinie o salonie to niezwykle cenne narzędzie promocji. Według internetowego magazynu HJ nawet 90% klientów przed skorzystaniem z usługi fryzjerskiej zapozna się z opiniami na temat Twojego salonu w Internecie. Kontroluj więc narrację na swój temat i zachęć swoich klientów do stania się ambasadorami Twojego salonu w mediach społecznościowych.

Po każdej wykonanej usłudze wykonaj swojej klientce profesjonalne zdjęcie i opublikuj je na profilu salonu. Istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że klientka udostępni to zdjęcie na swoim Instagramie lub Facebooku, gdzie zobaczyć będą je mogli jej znajomi. Stąd już tylko krok do nowego polecenia.

salon fryzjerski, fryzjer, klient, wizyta w salonie fryzjerskim

6. Promocja na odsprzedaż zestawów profesjonalnych kosmetyków

Kolejnym pomysłem na zwiększenie obrotów salonu jest przygotowanie promocji na odsprzedaż zestawów profesjonalnych kosmetyków, np. kompletu kosmetyków do pielęgnacji. 

Profesjonalne kosmetyki do włosów możesz wykorzystać w jeszcze inny sposób w promocji swojego salonu. Do wykonanej usługi dołącz próbkę specjalistycznych kosmetyków, które będą kontynuacją pielęgnacji włosów. Nie zapomnij wspomnieć, że pełnowartościowe produkty kupić możesz tylko w certyfikowanych salonach, m.in. Twoim. Efekt? Po zastosowaniu produktu w domu, klient z bardzo dużym prawdopodobieństwem wróci po wypróbowany produkt. 

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Polwell i JBS Goldwell, klientki salonów fryzjerskich coraz częściej chcą kupować profesjonalne kosmetyki fryzjerskie w salonach. Warunek? Analiza odpowiedzi respondentek prowadzi do bardzo prostego wniosku: fryzjer podczas wykonywania usługi musi opowiadać o produktach, które stosuje i w jasny sposób prezentować korzyści, jakie przynosi ich stosowanie. 

Jak przyciągnąć klientów do salonu w 2020 roku?

Jaki widzisz, istnieje wiele pomysłów na ciekawe promocje fryzjerskie, które pomogą Ci przyciągnąć nowych klientów. Najważniejsza jest Twoja kreatywność i determinacja. 

Komentarze:

Jak przyciągnąć klientów do salonu fryzjerskiego? 6 pomysłów na akcje promocyjne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *