Jak rozmawiać z klientem w mediach społecznościowych?

Prowadzisz salon fryzjerski i na co dzień masz kontakt z klientami, ale pamiętaj o nich też w przestrzeni mediów społecznościowych – tam lubią się wypowiadać szczególnie często. Śledź ich komentarze, odpowiadaj i podtrzymuj konwersację, prowadź ją profesjonalnie i rzetelnie. Podpowiadamy jak robić to, by zyskać sympatię potencjalnych fanów, jak i podtrzymać znajomości z „realu” w świecie wirtualnym.

Informuj o zmianach i ważnych zdarzeniach

Zaskoczyła cię awaria telefonu? Poinformuj o tym od razu na swojej stronie na Facebooku. Nawet jeśli ktoś będzie próbował dodzwonić się do salonu w końcu wejdzie na profil, gdzie od razu trafi na wyjaśnienie przyczyny utrudnionego kontaktu. Zaproponuj tam też rozwiązanie, np. zapisy przez wiadomość prywatną lub system rezerwacji, jeśli taki posiadasz.

Brak takiej informacji na stronie może spowodować frustrację klienta, który nie może się dodzwonić do salonu i nie wie dlaczego, a to skutkować negatywną opinią. Dlatego zawsze wyprzedzaj pytania klientów i informuj ich o zmianach w salonie na swoich mediach.

Reaguj na oznaczenia znajomych

Klientka oznaczyła swoją przyjaciółkę we wpisie lub komentarzu pod twoim postem? Reaguj! Zaproś przyjaciółkę na usługę do swojego salonu i zaoferuj jej wyjątkową ofertę, rabat na pierwszą wizytę lub profesjonalny zabieg gratis. Zaproś obie panie i dla nich przygotuj specjalną ofertę. Każdy będzie zadowolony.

Taka rozmowa znajomych na profilu twojego salonu to ogromna szansa na pozyskanie nowych fanów i możliwość, aby dać się poznać nowym klientom. Sprawdź też inne pomysły na akcje promocyjne dla klientów.

Prywatne odpowiedzi

Przydarzył ci się nieprzychylny komentarz? Przenieś dyskusję do konwersacji prywatnej. Pod postem poinformuj, że odezwiesz się niezwłocznie, aby zaproponować rozwiązanie. Dla innych klientów będzie to znak, że nie zostawiasz komentarza bez odpowiedzi i wychodzisz z propozycjami pomocy.

W wiadomości prywatnej staraj się wyjaśnić całą sytuację i zaproponuj rozwiązania, a wybór ostatecznego zostaw klientowi. Na pewno będzie zadowolony z takiej profesjonalnej komunikacji.

Odpowiedzi na negatywne opinie

Wiesz, że ludzie kilkakrotnie częściej udzielają negatywnych opinii, niż pozytywnych? Jeśli taka się pojawiła na stronie twojego salonu, bezwzględnie odpowiadaj nawet na najtrudniejsze opinie. Inni klienci będą wiedzieli jak traktujesz takie przypadki. Zawsze staraj się dotrzeć do sedna problemu i zaproponuj rozwiązanie.
Nie pozostawiaj takich komentarzy bez odpowiedzi. Każdą taką rozmowę zakończ z dobrymi emocjami.

Odpowiedzi na pozytywne opinie

Masz dużo pozytywnych opinii? Cudownie! Możesz być dumny, ale pamiętaj, aby odpowiadać na każdą taką opinię. Podziękuj, doceń i odnieś się do usługi – klient będzie zachwycony, że go pamiętasz i doceniasz pracę, jaką włożył w wystawienie opinii. O dobre słowo zawsze trudno, zatem skupiaj się na tym, by nie zostawiać pozytywnych komentarzy bez odpowiedzi.



Komentarze:

Jak rozmawiać z klientem w mediach społecznościowych?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *